Catalunya en Comú concorrerà a les eleccions com a Comuns Sumar

28-03-2024

Comuns Sumar serà el nom amb el qual concorrerà la candidatura de Catalunya en Comú a les eleccions catalanes del pròxim 12 de maig, un cop aprovada la llista pel Consell Nacional de la formació amb un 80% dels vots a favor. Una llista compromesa amb el progrés, el diàleg, la inclusió i la diversitat que Catalunya mereix, que situa clarament el plebiscit sobre el model de país que volem, on les prioritats del nou govern i de país siguin la lluita contra la sequera i el canvi climàtic, garantir l'accés a l’habitatge i blindar la sanitat i l’educació pública.

Amb l’objectiu de fer possible la Catalunya que milers de persones estan esperant, Catalunya en Comú concorrerà a les eleccions autonòmiques del 12 de maig amb el nom Comuns Sumar amb la voluntat de teixir un projecte d'esperança i renovació per un futur millor per a Catalunya, amb una societat més justa, inclusiva i pròspera per a tots i totes. El nom de la candidatura serà Comuns Sumar per posar en valor la importància de treballar conjuntament pels catalans i catalanes i construir un projecte de país amb aliances que vagin més enllà de nosaltres mateixes. Els Comuns i Sumar som dos espais germans que unim forces des de la diversitat per oferir als votants una plataforma política més àmplia i diversa que pugui posar en marxa el model de país que desitgem per a Catalunya.

Aquesta aliança envia un missatge poderós sobre la importància de construir aliances plurinacionals en nom de l'interès comú i el benestar de la societat catalana en el seu conjunt. La col·laboració recíproca ens permet ser capaços d'abordar els desafiaments del present i del futur amb una visió més àmplia i col·laborativa. Unes aliances que ens han permès tenir un govern a favor de Catalunya, que protegeix el català, aprovant la llei d’amnistia i millorar la vida de milers de catalans i catalanes augmentant de nou el salari mínim o amb la posada en marxa per fi de la regulació del preu del lloguer.

Els Comuns, com a força catalana i catalanista, sempre hem advocat per defensar els interessos i la identitat de Catalunya dins del context polític català, espanyol i europeu. Perquè creiem fermament que la millor estratègia que pot desenvolupar el catalanisme per construir una societat articulada entorn de valors solidaris, igualitaris i democràtics és empeltar el catalanisme amb tots els elements de democratització i de transformació social també de l’Estat, en tant que tot allò que compartim és més important que el que ens diferencia i són aquests objectius compartits els que ens mouen. I és que entenem el catalanisme no només com a motor dels canvis a Catalunya, sinó com a motor de la transformació d’Espanya, però també a l’inrevés, consumant l'obertura del catalanisme cap als corrents més avançats d’Espanya cercant la unió de les forces progressistes.