Mena: “Tirar-se les Rodalies pel cap durant la campanya electoral no serveix de res, cal passar de les reivindicacions a les solucions”

08-05-2023

El portaveu ha qüestionat que ERC estigui proposant reprovar la ministra de Mobilitat per aquest motiu mentre hi negocien per pactar el quart cinturó.

Aquesta matí, el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat la roda de premsa fent referència a l’article publicat pel president Aragonès reclamant un acord de país a favor del traspàs de Rodalies. “En aquest sentit, celebrem que el president es faci seva una reclamació que En Comú Podem vam posar sobre la taula fa dos anys com a part de l’agenda del diàleg,” ha introduït el diputat tot i que ha volgut recordar que la mala situació de Rodalies depèn de totes les administracions que hi tenen responsabilitat, del Govern de l’Estat però també de la Generalitat. “Per tant, la reivindicació del traspàs de rodalies no pot servir per espolsar-se responsabilitats de sobre en temps de campanya electoral o per tapar la crisi de govern que causen unes oposicions mal organitzades,” ha sentenciat.

Així, el sabadellenc ha insistit que des d’En Comú Podem sempre s’ha mostrat favorable a millorar el servei de Rodalies, perquè és un servei essencial i que utilitzen prop de mig milió de catalans i catalanes cada dia. “Ara bé, costa una mica d’entendre que ERC estigui proposant reprovar la ministra de Mobilitat per aquest motiu mentre hi negocien per pactar el quart cinturó,” ha criticat i ha volgut assenyalar que la prioritat ha de ser el tren i ha recuperat la petició que ha fet Ada Colau, alcaldessa de Barcelona, aquest cap de setmana quan ha reclamat al Ministeri un pla de xoc i que, igual que es va fer durant la covid, es liciti les obres de millora amb caràcter d'urgència per accelerar l'execució.

Mena ha volgut destacar la feina feta des del Govern de l’Estat perquè les inversions per les rodalies catalanes s’estigui ja executant, però ha admès ser conscient que la desinversió no es resol d’un dia per l’altre i que és inacceptable que l’any passat hi hagués una incidència greu 284 dies de 365. “Tirar-se les Rodalies pel cap durant la campanya electoral no serveix de res, cal passar de les reivindicacions a les solucions,” ha apuntat i ha afegit que solucions són el que realment necessiten tots aquells i aquelles que utilitzen les Rodalies habitualment i que sabem el que és anar en una llauna de sardines o arribar tard a tot arreu per culpa dels retards.