Mena: “El president Aragonès està fent deixadesa de funcions en la defensa d’un model de finançament just per Catalunya.”

31-01-2022

El portaveu de Catalunya en Comú ha lamentat que ERC doni suport a la comissió d’investigació dels abusos de l’església al Congrés i no al Parlament

Aquest matí el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat la roda de premsa parlant de la comissió d’investigació sobre els abusos a menors per part de l’església catòlica, registrada el passat dijous al Congrés de Diputats. Una comissió que té per objectiu, en paraules del portaveu “aixecar el mur de silenci que la Conferència Episcopal ha aixecat sobre els casos de pederàstia. I és que, a diferència d’altres països com França on la mateixa cúpula eclesiàstica ha engegat una investigació interna per reparar les víctimes escoltant el mandat del Papa Francesc, a Espanya i a Catalunya aquesta mateixa cúpula s’ha dedicat a fer de tap perquè aquestes investigacions no tiressin endavant”. Aquesta iniciativa liderada per En Comú Podem, i registrada juntament amb ERC i Bildu, no va comptar amb els suports necessaris, a excepció de la CUP, quan es va presentar el passat mes de novembre al Parlament de Catalunya. En aquest sentit, Mena ha volgut tornar a interpel·lar públicament a ERC perquè doni suport a la comissió d’investigació sobre els abusos de l’església, no només al Congrés, sinó també al Parlament. “No hi ha cap explicació lògica que sustenti perquè a ERC li sembla bé que s’investigui la pederàstia a Madrid, però no a Barcelona. I per això tornem a insistir: les víctimes de pederàstia a Catalunya mereixen ser reparades i existeixen les majories suficients perquè això sigui així” ha assenyalat el portaveu i ha demanat als republicans que traslladin aquest acord de treball també al Parlament.

En un segon ordre, el portaveu ha fet referència a l’esborrany del model de finançament presentat per la ministra d’Hisenda i el qual s’acabava avui 31 el període d’al·legacions. “Fins ahir al vespre no vam saber que la Generalitat havia presentat al·legacions, ho han fet a última hora i sense parlar amb ningú” i ha afegit que “el president Aragonès està fent deixadesa de funcions en la defensa d’un model de finançament just per Catalunya”. En aquest sentit, Mena ha afirmat que troba inexplicable que Catalunya no hagi tingut una posició clara sobre el model de finançament i hagi ignorat les reiterades propostes de col·laboració del País Valencià i les Illes Balears en la defensa d’un model de finançament just que respecti el criteri poblacional. En aquest sentit, el portaveu ha anunciat que des de l’espai “no ens quedarem de braços plegats davant la deixadesa de funcions de la Generalitat” i ha afegit que “el debat del finançament és un dels debats claus d’aquesta legislatura i tenim clar que donarem la batalla per defensar els interessos de tots els catalans i les catalanes.”

Finalment, el portaveu també ha fet referència a les negociacions de la reforma laboral. En aquest sentit, ha apel·lat a totes les forces progressistes, però especialment a les catalanes, a donar suport a la votació d’aquest dijous, per responsabilitat. Així ha titllat d’incomprensible que en un país on el 85% dels contractes que es van crear el mes passat van ser temporals, tal com va afirmar Torrent, es menyspreï una reforma que precisament té com a objectiu reduir aquesta temporalitat. “La classe treballadora del país no entendria que aquest divendres es continués amb la mateixa reforma laboral de Rajoy,” ha respost contundent Mena i ha afegit que la nova reforma laboral és un punt de partida importantíssim que avança en drets per als treballadors i les treballadores.