Jaume Asens: “Només el vot a ECP garanteix la derogació de la reforma laboral”

08-04-2019

El candidat d’En Comú Podem a les eleccions generals ha anunciat la creació d’una empresa pública d’energia

El candidat d’En Comú Podem a les eleccions del 28, Jaume Asens, ha anunciat aquest que dergarà la reforma laboral del PP i també la del PSOE si guanya les eleccions generals a Catalunya. “El PSOE es va comprometre a derogar la reforma del PP i no ho va fer. Per això el vot a En Comú Podem és l’única garantia d’un govern valent que ho tiri endavant”.

Asens també ha anunciat la creació d’una empresa pública d’energia: “Acabarem amb l’oligopoli elèctric i recuperarem la Xarxa Elèctrica d’Espanya i, a més, aturarem les portes giratòries amplificant la incompatibilitat per poder passar de la política al sector privat a 5 anys i tipificarem com a delicte els casos greus de portes giratòries”.

Asens considera que aquestes dues mesures serien la manera de resoldre el conflicte dels treballadors i treballadores d’Endesa, que aquest divendres es manifesten a tot l’estat. Acompanyat de Ricard Serrano i Roser Medina, membres del Comitè d’Empresa d’Endesa (CCOO), Asens ha insistit que el PSOE “no pot defensar els interessos dels treballadors i de la ciutadania perquè té les mans lligades pels que manen en aquest país per presentar-se i no volen que es derogui la reforma laboral o s’acabi amb els abusos de les elèctriques”.

La número dos de la candidatura d’En Comú Podem, Aina Vidal, ha denunciat “la pèrdua absoluta de protecció i la destrucció de la negociació col·lectiva que afecta als treballadors i treballadores d’Endesa” i ha anunciat el suport d’En Comú Podem a la manifestació.

Finalment, Asens ha insistit en que, per tot això, el PSOE “no és de fiar” i “si li marca el rumb Ciutadans”, Albert Rivera acabarà sent vicepresident del Govern.