Cid: “Si el dia d’avui és un calvari per als equips de moltes escoles és responsabilitat exclusiva del conseller Cambray”

05-09-2022

El portaveu ha anunciat que En Comú Podem celebrarà demà dimarts un acte on plantejarà una agenda per desenvolupar el potencial del país en matèries com l’energia renovable, el desenvolupament industrial o la sobirania alimentària.

Aquesta matí, el portaveu d’En Comú Podem, David Cid, ha volgut fer una valoració de l’inici de curs escolar que comença avui. En primer lloc, ha volgut desitjar una bona arrencada a tota la comunitat educativa, especialment als mestres i els alumnes, però ha volgut puntualitzar de manera que contundent afirmant que “malauradament avui no pot ser només un dia de celebració perquè les escoles es tornen a omplir de vida. I si això és així, si el dia d’avui és un calvari per als equips de moltes escoles és responsabilitat exclusiva del conseller Cambray.”

En aquest sentit, el diputat del Parlament ha carregat contra el conseller Cambray qüestionant el seu triomfalisme habitual, “sembla que sigui conseller en un altre país. Dl que es diu des del Govern i el que realment passa a les escoles del país és molt diferent,” ha ironitzat Cid. Així el portaveu ha volgut assenyalar les places extraescolars que va prometre, i que avui en dia a moltes escoles són inexistents, i s’ha preguntat si les 3.500 places que ha anunciat Cambray seran estructurals o l’únic objectiu de l’anunci és aturar les vagues imminents. En la mateixa línia, Cid ha volgut apuntar també al desgavell de l'FP i als més de 20.000 estudiants d'FP que encara no saben si tindran plaça, repetint els mateixos errors del setembre passat. “Com deia, són molts fronts oberts i masses interrogants sense resposta. El conseller Cambray ha de deixar d’utilitzar la improvisació com a modus operandi i prendre’s seriosament les queixes que li adrecen tots els col·lectius,” ha conclòs.

En un altre ordre de coses, el portaveu ha anunciat que aquesta setmana, en el marc de la celebració de la diada nacional del nostre país la presidenta d’En Comú Podem al Parlament, Jéssica Albiach, celebrarà demà dimarts dia 6 una conferència oberta a tothom on sota el títol “Potenciem Catalunya” on plantejarà una agenda per desenvolupar el potencial del país en matèries com l’energia renovable, el desenvolupament industrial o la sobirania alimentària. Des de l’espai es planteja aquest 11S com una oportunitat per parlar de quin país volem ser. “Parlar de quin país volem ser també vol dir fer propostes concretes per ressituar-nos davant d’un món que està canviant molt ràpidament, perquè hi ha molts debats on Catalunya no es pot quedar enrere. Aquest any farem les propostes que ens permetran potenciar Catalunya i estar preparats pels reptes que venen,” ha explicat el portaveu David Cid.