Cid: “Emplacem el PSC a deixar de mirar a Junts i a mirar més a Yolanda Díaz. Menys desnonaments exprés i més treballar per garantir el dret a l'habitatge.”

06-02-2023

Cid ha denunciat la pinça entre Junts, PSC i Cs per aprovar una llei de desnonaments exprés

Aquesta matí, el portaveu d’En Comú Podem, David Cid, ha començat la roda de premsa des de la seu dels comuns fent referència al ple de la setmana. Per una banda, ha destacat que “per fi” s’inicia el tràmit per a l’aprovació dels pressupostos i, d'altra banda, ha anunciat que, si res no ho impedeix, el Parlament farà un pas enrere important en matèria de dret a l’habitatge.

En concret, el diputat ha volgut denunciar la pinça entre junts, PSC i Cs per aprovar una llei de desnonaments exprés, que obrirà la porta a desenes de desnonaments indiscriminats al nostre país, fent que qualsevol persona pugui posar en marxa el desnonament de persones vulnerables que estiguin en situació irregular en el seu habitatge. Cid ha volgut ser molt clar i ha afirmat que el problema de les ocupacions és l’existència d’habitatges buits en mans de grans propietaris i especuladors, “sense pisos buits no hi hauria ocupacions” ha sentenciat i ha afegit que per aquest motiu, en el pacte de pressupostos s’ha apujat l’impost de pisos buits un 33% i s’ha pactat una estratègia d’inspecció per evitar aquesta pràctica especulativa.

Més enllà de les ocupacions, el portaveu ha destacat que el problema de l’habitatge al nostre país segueix sent la manca de regulació dels lloguers així com la pujada indiscriminada del preu de les hipoteques. “És per això que des de Catalunya en Comú volem mostrar tot el nostre suport a la proposta de Yolanda Díaz de congelar la pujada de les quotes hipotecàries en un moment on la banca ha pujat els seus beneficis en un 50%,” ha assenyalat i ha emplaçat el PSC a deixar de mirar a Junts i a mirar més a Yolanda Díaz. “Menys desnonaments exprés i més treballar per garantir el dret a l’habitatge. Més complir amb els seus socis de coalició i menys fer-li favors a la post convergència,” ha conclòs.