CatECP demana la compareixença de Vergés i Bargalló perquè informin sobre el protocol sanitari de l’inici del curs escolar

18-08-2020

Susanna Segovia critica que la contractació de personal no es veu reflectida en la baixada de ratios a les aules


La portaveu de Catalunya En Comú Podem, Susanna Segovia, ha demanat la compareixença de la consellera de Salut, Alba Vergés; i del conseller d’Educació, Josep Bargalló, perquè informin sobre els protocols sanitaris de cara a l’inici del curs escolar.

Catalunya En Comú Podem demana que ambdós consellers donin comptes de “la posada en marxa segura i sota criteris epidemiològics i educatius del curs escolar i dels plans elaborats per la Conselleria de Salut i la Direcció General de Salut Pública per respondre a un empitjorament de la situació sanitària durant la tardor”.

El departament d’Educació va publicar un protocol el passat 13 d’agost per marcar els passos a seguir quan es detectin casos de coronavirus (sospitosos o positius) en un centre escolar. El document descarta la baixada de ràtios a les aules, una recomanació que Bargalló va atribuir als consells del departament de Salut. No obstant, el secretari de Salut Pública, Josep Maria Argimon, es va desmarcar d’aquestes declaracions afirmant que es devien a un “malentès”.

“El president Torra va anunciar fa mesos que es contractarien milers de professionals per garantir la seguretat en la tornada a les escoles, però aquesta mesura no es veu reflectida al protocol d’Educació, que manté les mateixes ràtios. Aquest cop sembla que el conseller Bargalló ni tan sols s'ha coordinat amb Salut, és a dir, amb el seu propi govern”, critica Susanna Segovia.

La portaveu de CatECP lamenta també que “el conseller Bargalló es negui, un cop més, a treballar conjuntament amb la comunitat educativa en la gestió de la tornada a les classes" que, segons ella, ha de ser “segura des del punt de vista de la salut, però també des del punt de vista de garantir els drets de nens i nenes".

El diputat Marc Parés afegeix que "el protocol no preveu mesures pedagògiques i educatives per donar continuïtat als aprenentatges durant els períodes de quarentena" i que cal planificar-ho i abocar-hi recursos per fer-hi front, evitant augmenta les desigualtats educatives com va passar amb el tancament de centres durant el confinament".

Parés critica que el protocol presentat per Educació "ens situa en un escenari complex de quarentenes selectives de grups i centres" i adverteix que, molt probablemente, "seran els barris i els alumnes més vulnerables qui més patirà aquesta situació".