Xavier Domènech: “Volem construir el país amb grans consensos perquè tenim molt en comú”

28-11-2017

“Davant la mera reacció o la reinvenció de fulls de ruta que no duen enlloc cal construir a partir dels grans anhels de transformació”, afirma el cap de llista de Catalunya en Comú – Podem durant la presentació del lema de campanya, ‘Tenim molt en comú’

El candidat a la presidència de la Generalitat de Catalunya en Comú – Podem (CatECP), Xavier Domènech, ha destacat avui que la candidatura que encapçala vol “construir el país amb grans consensos” perquè, ha subratllat, “tenim molt en comú”, precisament el lema de campanya escollit per la candidatura. Domènech ha assenyalat que vivim “en un país on tots i totes tenim molt en comú”, i per tant “davant la mera reacció o la reinvenció de fulls de ruta que no duen enlloc cal construir a partir dels grans anhels de transformació”, per tal de “trobar solucions que ens permetin mirar endavant”.

“Posarem molt accent en l’honestedat de les propostes i els compromisos”, ha explicat el cap de llista de CatECP sobre la campanya electoral. I és que “portem massa temps veient com es diuen unes coses en un moment per dir radicalment el contrari just després”, uns “canvis de discurs constants que no ens podem permetre més com a país”. “Aquells i aquelles que ens han portat fins aquí no són els que ens poden treure de la situació actual”, ha sentenciat Domènech.

“Quan hem arribat a les institucions som els que hem augmentat un 50% la inversió social, hem multiplicat per 4 les polítiques d’habitatge públic i hem reduït el cost d’accés a les escoles bressol”, ha recordat. Aquest “compromís amb una agenda social que significa revertir les retallades i fer apostes potents a favor dels drets i de recuperar sobiranies” serà una aposta bàsica de CatECP, ha explicat. En aquest sentit, ha apuntat que impulsaran una campanya en “què deixem de pensar com votem en contra d’altres i comencem a pensar com votem a favor de tots nosaltres”.

La número 2 per Barcelona de CatECP, Elisenda Alamany, ha coincidit en assenyalar que el lema de campanya de la candidatura, ‘Tenim molt en comú’, “reflecteix tot allò que tenim en comú i que ha estat relegat a un segon pla en aquests 18 mesos”. “Amb aquest ‘tenim molt en comú’ volem sortir a impugnar els blocs que ens han dut fins aquí. Som el vot útil que pot impulsar un canvi de la situació a Catalunya”, ha manifestat Alamany, que ha posat com a exemple de que la política no es fa amb “promeses” sinó “construint el dia a dia” que la de CatECP és la llista amb més dones en aquestes eleccions.