Xavier Domènech: “Arrimadas ens vol comprar perquè a Iceta ja el té gratis”

05-12-2017

El cap de llista reivindica Catalunya en Comú – Podem com “l’única garantia que no governi la dreta” i afirma que només pactarà “amb la Catalunya treballadora”

El candidat a la presidència de la Generalitat de Catalunya en Comú – Podem, Xavier Domènech, ha afirmat avui que Ciutadans vol “comprar” el suport de la candidatura que encapçala perquè al PSC ja el té “gratis”. “Arrimadas ens vol comprar perquè a Iceta ja el té gratis”, ha dit, alhora que ha assegurat que CatECP és “l’única garantia que no governi la dreta” i que només pactarà “amb la Catalunya treballadora, aquella que va lluitar per aconseguir les llibertats socials, polítiques i nacionals”.

Domènech ha alertat que Ciutadans, que avui ha demanat el suport de CatECP, són “els que ataquen l’escola pública i abarateixen l’acomiadament amb el contracte únic”, així com “el partit de l’Ibex35 i la muleta del Partit Popular”. El candidat de CatECP ha criticat aquells que “no s’atreveixen a mirar la Catalunya real perquè només estan en el debat de les banderes”, i en aquest sentit ha lamentat que en el debat a La Sexta Inés Arrimadas i Marta Rovira demostressin no saber la taxa d’atur a Catalunya ni el nombre de dones assassinades aquest any.

“En aquell debat només es podia estar a favor de la gent, del 12,5% que està a l’atur, del mig milió de persones que no troben feina i del 90% de persones que quan troben feina, és feina precària”, ha dit. “I només es podia estar en contra dels governs de la Generalitat que han mantingut 2.300 milions de retallades, dels que han recolzat la precarització i la corrupció” i de qui, com Ciutadans, “recolzen el PP de Rajoy, el PP de Cifuentes i el PSOE dels EREs a Andalusia”. “Som l’única garantia que no governi la dreta”, ha insistit, tampoc “la que es disfressa” però “com diu la Marta Pascal és la de sempre: la Convergència del 3%”.

En l’acte també hi ha participat l’ex secretari general de CCOO Catalunya, Joan Carles Gallego, que ha avisat que “el 21-D es discuteix quines polítiques es faran per millorar la vida de la gent” i “si continuem empobrint les classes populars del país”; i l’ex portaveu del sindicat educatiu USTEC-STEs, Rosa Canyadell, que ha defensat el sistema d’immersió lingüística, doblar la inversió en educació en 4 anys i avançar cap a la gratuïtat total com a “única garantia” de la igualtat d’oportunitats. També ha pres la paraula l’ex alcaldessa de Castelldefels i candidata de CatECP, Candela López, que ha destacat que Catalunya “no s’hauria construït” sense barris com Sant Ildefons, on s’ha celebrat l’acte, que ha dit que “han estat oblidats per les polítiques de la Generalitat”.