Mena: “Tots hem de prémer una mica l'accelerador, especialment al PSOE, per construir un acord sòlid que permeti conformar un nou govern de coalició”

18-09-2023

El portaveu ha reivindicat que els diputats i diputades catalanes del Congrés puguin parlar en català per primera vegada.

Aquest matí el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat reivindicant que els diputats i diputades catalans del Congrés es podran expressar per primera vegada en la seva llengua. “Que es puguin parlar les llengües cooficials al Congrés és una victòria i un pas endavant que cal posar en valor perquè compta amb el suport d'una àmplia majoria de la Cambra Baixa, i que al final no persegueix res més a normalitzar,” ha exclamat l’exdiputat i ha criticat l’actitud poc respectuosa i arrogant del Partit Popular i de Vox.

En aquest sentit, ha comprat aquesta actitud i solitud de PP i Vox amb la imatge que es veurà la setmana que ve en el futur fracàs de la investidura de Feijóo. “Una soledat que es repetirà en aquesta manifestació preventiva que han muntat contra un nou govern de coalició que ni tan sols s’ha conformat encara,” ha apuntat Mena i ha assenyalat que les decisions erràtiques de Feijóo es deuen a la seva debilitat interna davant d’Ayuso.

Així, Mena ha insistit com és d'important per Catalunya tenir un govern a favor seu i no en contra com vol Aznar, tal com s’ha vist en les últimes setmanes. “Per això tots hem de prémer una mica l'accelerador, especialment al PSOE, per construir un acord sòlid que permeti conformar un nou govern de coalició amb l’ajuda de totes les forces catalanistes,” ha conclòs.