Mena: “Si per una cosa servirà aquest debat d'investidura és per demostrar com de dolent seria per Catalunya un govern presidit per Feijóo i acompanyat d’Abascal.”

25-09-2023

El portaveu ha afirmat que el Debat de Política General del Parlament ha de servir perquè Aragonès demostri que té sentit acabar la legislatura.

Aquest matí el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat situant a l’agenda dues cites polítiques importants pel futur dels catalans i catalanes. La primera, la que tindrà lloc al Congrés dels Diputats on es veurà una previsible investidura fallida de Feijóo. “Si una cosa va deixar clara la manifestació del PP ahir a Madrid és el fracàs de Feijóo aquesta propera setmana, perquè si portant autobusos d’arreu d’Espanya, ahir als carrers de Madrid hi havia menys gent que quan els madrilenys van sortir a defensar la sanitat pública, és evident que aquest simulacre d’investidura no és creïble ni tan sols pels votants del PP,” ha criticat durament el portaveu. En aquesta lògica, ha volgut apuntar que aquest debat d’investidura servirà per demostrar que dolent seria per Catalunya un govern presidit per Feijóo i acompanyat d’Abascal, i ha afegit que això “encara farà més explícit la necessitat de construir un acord plurinacional per tenir un govern progressista que pugui complir amb el que Catalunya necessita.”

En segon ordre, Mena ha destacat que l’altre debat important pel futur dels catalans que tindrà lloc aquesta setmana és el Debat de Política General que comença dimarts al Parlament, i que en entendre dels comuns ha de servir perquè el president Aragonès demostri que té sentit acabar la legislatura. “Hem dit moltes vegades que Catalunya necessita un govern a favor a l’Estat, però és que també necessitem governs a favor a Catalunya, i ara mateix tenim un Govern de la Generalitat que no fa avenços significatius,” ha afirmat de manera contundent el sabadellenc i ha afegit que des de l’inici de la legislatura s’ha demanat al president que definís quin era el seu rumb pel país, “i la veritat és que estem a punt d’arribar a la meitat i encara no el coneixem,” ha conclòs.