Mena: “La guerra de Putin no la pot pagar la ciutadania, la guerra de Putin no la poden pagar els catalans i les catalanes.”

21-03-2022

El portaveu de Catalunya en Comú ha detallat un pla de xoc de 10 punts per abordar les conseqüències econòmiques de la guerra, que presentarà aquesta tarda a la reunió amb el president Aragonès.

Aquest matí el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat la roda de premsa anunciant que aquesta tarda tindrà lloc una reunió entre En Comú Podem i el president Aragonès per abordar les conseqüències econòmiques de la crisi econòmica a Catalunya derivada de la guerra d’Ucraïna. “Aquesta és una reunió que es produeix a demanda d’En Comú Podem que, com sabeu, li va demanar Jéssica Albiach al president Aragonès a l’última sessió de control al Parlament de Catalunya,” ha explicat. El portaveu ha deixat clara l’objectiu de la trobada, “la guerra de Putin no la pot pagar la ciutadania, la guerra de Putin no la poden pagar els catalans i les catalanes.”

Per aquest motiu, Mena ha anunciat l'elaboració d’un document, el qual s’entregarà al president, que detalla un nou escut social davant la crisi econòmica amb 10 punts que aborden mesures de pla de xoc i mesures a mitjà i llarg termini per transformar l’economia. Aquests 10 punts són: Accelerar la transició energètica, Abaratir el transport públic i sostenible, Protegir l’ocupació i la seva qualitat, Ajuts a les famílies per afrontar la pujada de la llum, Protegir les empreses, Assegurar que la crisi la pagui qui més té, garantir la protecció social, Limitar la pujada de preus, Garantir l’acollida a tots els refugiats i refugiades i Reforçar el diàleg social i la concentració.

El portaveu ha volgut destacar algunes de les mesures, entre tots els punts:

• Un xec energètic de 300 euros anuals per a totes les famílies que hauran de pagar les elèctriques via un nou impost.
  • Abaixar els preus de la Renfe, rodalies, ferrocarrils i busos per tal que les famílies puguin tenir una alternativa al cotxe davant la pujada de preus del gasoil i la gasolina.
  • Ajuts directes a les empreses i autònoms, també als petits transportistes, afectats per l’increment de preus de l’energia, carburants i l’escassetat de certs de productes.
  • Una partida extraordinària per dotar de recursos la xarxa d’acollida catalana i que Catalunya, juntament amb els ajuntaments, pugui fer-se càrrec de l’acollida de nous refugiats i refugiades independentment del seu origen.

Aquestes són algunes de les propostes que En Comú Podem traslladarà al president Aragonès i a les quals Mena ha afirmat: “esperem que el president es faci seves.” Així ha insistit que, com ha afirmat en més ocasions, “nosaltres no hem vingut facilitar-li la vida al Govern, hem vingut a facilitar-li la vida a la gent” i ha afegit “Catalunya sap que podrà comptar amb nosaltres igual que ho vam fer amb uns pressupostos que avui, davant la nova conjuntura, és evident que han de ser actualitzats,” ha conclòs.