Mena: “Un govern sense majoria és paper mullat, Aragonès hauria de negociar per constituir una majoria”

10-10-2022

El portaveu de Catalunya en Comú ha instat al president a què engegui una ronda de reunions amb tots els grups polítics per articular una majoria progressista

Aquest matí el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat la roda de premsa fent referència a la situació política la qual ha titllat d’inaudita. “calen respostes de tots aquells que han utilitzat el Govern de tots i totes per les seves batalles particulars el resultat de les quals ha estat un bloqueig gairebé permanent de la principal eina d’autogovern que tenim els catalans i catalanes,” ha introduït.

“No hi havia cap necessitat d’arribar fins aquí,” ha començat Mena i ha afegit que aquesta situació era previsible des del primer moment en què es va formar una coalició en la qual no hi havia cap rumb compartit. “Ha estat un any i mig perdut per Catalunya en el que s’ha parlat molt més dels problemes del Govern que dels problemes de la gent,” ha afirmat. El portaveu ha volgut incedir en el fet que ens trobem enmig d’una crisi d’inflació on el que es necessita és estabilitat per tirar endavant polítiques que protegeixin a la gent i el que hi ha ara mateix és el contrari: desgovern i inestabilitat.

En aquest context, el portaveu ha instat al president a què engegui una ronda de reunions amb tots els grups polítics per articular una majoria progressista, perquè la responsabilitat de formar una nova majoria parlamentària és, evidentment, del president Aragonès. “Aquesta ronda és necessària perquè el president expliqui quin camí vol recórrer, però també és necessària en termes democràtics, i és que perquè la legislatura pugui continuar cal posar el comptador a zero,” ha afirmat el sabadellenc i ha afegit que és una qüestió de mínims que ni tan sols hauríem d’estar reclamant i que, de fet, hauria d’haver fet el president per voluntat pròpia. “Sembla que a Esquerra s’han oblidat uè només tenen 33 diputats de 135 i que per tenir majoria en calen 68. Perquè a hores d’ara Esquerra continua pensant que pot Governar Catalunya amb 33 escons,” ha insistit.

Per concloure, Mena ha enviat un missatge molt clar a Pere Aragonès: “Un govern sense majoria és paper mullat. Aragonès hauria d’estar fent Aragonès és negociar per constituir una majoria.”