Mena: “El Govern ha de ser el govern que lluita contra la inflació i no el que segueix més pendent de la politiqueria de Borràs i les batalles entre ERC i Junts”

29-08-2022

El portaveu de Catalunya en Comú ha assenyalat que el Govern té la seva prova definitiva amb l'inici del cicle escolar i ha instat a Educació ha complir amb el que es va comprometre.

Aquest matí el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat la roda de premsa del nou curs polític, fent referència a les mesures importants que es van aprovar la setmana passada en el Congrés dels Diputats. “Mesures essencials que tornen a demostrar que quan hi ha voluntat per part de tots, els números donen i els canvis es produeixen,” ha introduït. En primer lloc, ha destacat l’aprovació definitiva de la Llei de Llibertat Sexual o Llei Només Sí que és Sí. Una llei que s'ha aprovat amb una àmplia majoria i amb el treball del Ministeri d'Igualtat, però va començar a gestar-se fa molt temps en el si del moviment. “Avui, la garantia, el consentiment i la llibertat estan en el centre de totes les relacions sexuals. Avui, els drets són més amplis,” ha apuntat Mena.

En segon lloc, el portaveu ha destacat l'aprovació del pack d'estalvi energètic. “Per molt que esmenten les dretes, per molt que s'oposin a l'inevitable, continuarem tirant endavant mesures per a evitar que l'hivern sigui dur per als de sempre. El camí que hem obert l'està seguint Alemanya i el seguirà en els pròxims dies França, Itàlia i Portugal,” ha afirmat el sabadellenc i ha volgut recordar que són les mateixes dretes que es van oposar a l'excepcionalitat ibèrica i avui tenim en la Península Ibèrica el preu/Mw més barat de tota Europa. “Aquestes dues mesures, aprovades amb el bloc d'investidura, mostren el camí de què ha de ser l'últim any de legislatura. Valentia, unitat i treball. Si hi ha voluntat, hi ha canvis transformadors. Si hi ha canvis transformadors, hi haurà quatre anys més de govern progressista,” ha puntualitzat el diputat. Així mateix, també ha volgut assenyalar els principals reptes que enceten el curs polític com l’impuls del salari mínim per continuar fent front a la inflació així com continuar la senda de les energies renovables i de la independència energètica.

En aquest sentit, ha remarcat que aquest ha de ser l’esperit que ha de guiar a Catalunya, “El Govern ha de ser el govern que lluita contra la inflació i no el que segueix el fanatisme d'aquells que rebenten minuts de silenci,” ha afirmat Mena i ha afegit que el moment de demostrar-ho serà amb els pròxims pressupostos amb uns comptes expansius que estiguin a l'altura de les necessitats del país. “Si ERC tria aquest camí, i no el de ser còmplices amb el fanatisme, ens tindran al seu costat. Recorrerem el camí junts, des de l'inici, per a uns pressupostos expansius que vulguin la justícia social i no el paradís fiscal”, ha apuntat.

Finalment, el portaveu ha volgut referència a l’inici del cicle escolar el qual ha titllat de “prova definitiva”. En aquest sentit, Mena ha enviat un missatge a la Conselleria d'Educació que els ha instat ha complir amb el que es demana i amb el que es va comprometre: 1) Les activitats extraescolars han d'estar llestes per a tothom, 2) han de ser activitats amb contingut pedagògic i 3) han de ser 100% gratuïtes. Així mateix, també ha apuntat al descontrol de l'FP, un any més, on encara hi ha famílies que no saben si els seus fills tindran plaça pel pròxim curs. Un conflicte que ja va tensar la comunitat educativa el passat curs i que un cop més es torna a repetir dibuixant una falta de previsió i gestió per part del govern.