Mena: “Els problemes acumulats que té el país no els resoldrem amb un Govern al qual li costa déu i ajuda passar de les paraules als fets”

18-12-2023

El portaveu ha avisat al PSC que negar-se a regular els pisos turístics per beneficiar a quatre empresaris és dificultar encara més l’accés a l’habitatge dels catalans i catalanes.

Aquest matí el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat la roda de premsa fent un resum del 2023, el qual ha titllat que serà recordat per ser l’any de la sequera i de la crisi educativa, “malauradament aquest 2023 tots els catalans i catalanes hem vist amb claredat que tenim un Govern de la Generalitat que no es mulla en res i que vol passar de puntetes sobre tots els temes” i que li costa “déu i ajuda passar de les paraules als fets.” En aquest sentit, el portaveu ha destacat que un dels desitjos pel 2024 és que Catalunya deixi de tenir un govern de tràmit  i intermitent, per tenir un Govern ambiciós amb capacitat per entomar els reptes com afrontar la crisi educativa, millorar la situació de la sanitat pública i fer front als problemes d’accés a l’habitatge que pateixen els catalans, que són els tres grans reptes que té Catalunya ara mateix.

Sobre el repte de l’habitatge es pot fer un pas endavant important aquesta mateixa setmana al Parlament. Perquè es vota el decret sobre pisos turístics i pels comuns és fonamental que tiri endavant. “L'habitatge és una de les preocupacions més importants per a la ciutadania catalana, que veu com ja fa anys que han de dedicar pràcticament la meitat del salari a l’habitatge,” ha afirmat. Mena ha afirmat que tot i que alguns pensen que no hi ha problemes d’habitatge més enllà de Barcelona, és un problema extens a tot Catalunya. Per exemple a Girona ja hi ha un 15% d’habitatges turístics al centre i gairebé 20.000 pisos turístics en tota la província. Per tant, ja fa temps que la proliferació de llicències turístiques té com a resultat una vulneració del dret a l’habitatge a molts pobles i ciutats del país.

“Davant d’aquesta realitat, nosaltres no ens quedarem de braços plegats, i per això el març vam presentar una proposició de llei al Parlament per fer front al preocupant creixement dels pisos turístics a tot Catalunya i que ha servit d’inspiració pel decret del Govern,” ha recordat Mena i ha celebrat que les administracions reaccionin i atorguin eines legals als ajuntaments perquè puguin actuar davant la proliferació descontrolada de pisos turístics, ja que és  l’única manera de fer front a la proliferació de pisos turístics que està posant en risc el dret a l’habitatge.

L’exdiputat ha acabat amb un missatge pel PSC: “el preu de negar-se a regular els pisos turístics per beneficiar a quatre empresaris és dificultar encara més l’accés a l’habitatge dels catalans i catalanes. Creiem que si vam ser capaços de posar-nos d’acord per regular els lloguers, limitar els pisos turístics a Catalunya ha de ser el proper pas,” ha conclòs.