Mena: “Catalunya tindrà aquesta setmana uns pressupostos lliures de macroprojectes fracassats”

06-03-2023

El portaveu ha reivindicat la llei de l’avortament, aprovada al passat mes, entre les amenaces dels grups ultracatòlics.

Aquesta matí, el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat la roda de premsa confirmant que En Comú Podem, com a organització feminista, participarà com cada any de totes les manifestacions i concentracions unitàries organitzades arreu del territori. El portaveu ha presentat el lema de  Catalunya en Comú per a aquest 8M: “el nostre cos, la nostra decisió”, i ha volgut reivindicar que aquest 8M és un bon moment per reivindicar la victòria recent per al moviment feminista que ha significat la nova llei de l’avortament aprovada al Congrés dels Diputats el mes passat i també la derrota del Partit Popular davant del Tribunal Constitucional després d’intentar limitar amb el seu recurs els drets de les dones. “Davant els intents de l’extrema dreta d’assetjar les dones que lliurement volen avortar amenaçant-les d’escoltar, per exemple, el batec del fetus, creiem que més que mai aquest 8M hem de dir clarament que aquesta societat no permetrà ni un sol retrocés pel que fa als drets de les dones,” ha exclamat. A més, ha volgut denunciar des de la roda de premsa,  les amenaces de grups ultracatòlics que la setmana passada van rebre alguns diputats i diputades del Congrés. “Denunciem que aquests grups ultracatòlics es creuen amb tot impunitat d’amenaçar càrrecs públics perquè pensen que no els passarà res i això és una anomalia. Perquè la pregunta és: si s’atreveixen a amenaçar-nos als càrrecs públics, que no s’atreviran a fer amb les dones d’aquest país?,” ha qüestionat i ha exigit que s’apliqui la llei que prohibeix l’assetjament d’aquests grups de pressió, aprovada el passat abril de 2022, per tal de poder protegir la llibertat de les dones.

En segon ordre, Mena ha volgut celebrar la previsible aprovació dels pressuposts d’aquest divendres. “Celebrem que aquesta setmana Catalunya tindrà uns pressupostos que la convertiran en el territori de tot l’estat amb més inversió en atenció primària, que impulsaran la Catalunya país de trens, que abarateixen el transport públic i que impulsen la transició energètica, entre moltes d’altres coses,” ha apuntat. En aquesta línia també ha volgut destacar que aquests pressupostos seran “lliures de macroprojectes fracassats gràcies al que ha estat la línia vermella d’En Comú Podem des del principi de la negociació.” Així ha volgut agrair al PSC que hagi complert l’acord amb el govern i hagi renunciat a incorporar cap esmena sobre els macroprojectes. “Nosaltres som gent de paraula que compleix amb els acords i és el que els hi demanem també a la resta,” ha conclòs el sabadellenc.