Mena: “Cal que el conseller Argimon destini tots els recursos a reforçar ja l’atenció primària”

05-07-2021

El portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha denunciat l’assassinat LGTB-fòbic del jove corunyès i ha reclamat a PP i Cs que decideixin a quin costat estan.

Aquest matí el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat denunciant i condemnat l’assassinat d’en Samuel, el jove gai de Corunya, assassinat aquest cap de setmana per la seva orientació sexual. “Som majoria els que volem un país de drets i llibertats. Som majoria els que condemnem l’odi que alimenta les agressions i els assassinats. És per aquest motiu que cridem a tothom a mobilitzar-se i a expressar-se sota una condemna unànime dels discursos d’odi” ha subratllat el portaveu.

En aquest sentit, ha volgut fer dues interpel·lacions. La primera dirigida a tots els partits, però especialment a Cs i PP, “trenquin tots els vincles amb l’extrema dreta: l’homofòbia mata, l’odi mata. I s’està amb les víctimes o s’està amb els botxins”, ha reclamat Mena. En un segon lloc, s’ha dirigit al Govern de la Generalitat als quals ha demanat que redobli els seus esforços en prevenir i actuar davant les agressions. Així ha tornat a demanar que es doti de recursos la Llei 11/2014 per garantir els drets i LGTBI i desplegar d’una vegada per totes el règim de sancions per perseguir les agressions LGTB-fòbiques al nostre país.

Una segona qüestió que ha volgut denunciar el portaveu és la situació de saturació que s’està vivint a l’atenció primària. Per un costat, ha volgut deixar palès l’intent de certs sectors i d’alguns mitjans d’assenyalar els joves. “Els joves es contagien més perquè no estan vacunats, així de senzil”l, i en aquest sentit ha volgut aplaudir la decisió de la Generalitat d’obrir la franja de vacunació entre els 16 i els 29 anys. Amb el que no es pot estar conformes, ha afirmat, és el fet que aquest repunt de contagis torni a caure sobre les espatlles de l’Atenció primària ja debilitada i al límit.

Mena ha volgut reclamar que “els pocs professionals de l’atenció primària que tenim no poden estar vacunant i fent-se càrrec del repunt de la pandèmia alhora, és insostenible i per això demanem al conseller Argimon que destini tots els recursos a reforçar ja l’atenció primària amb més professionals perquè els que tenim, no poden més.” Així mateix, ha volgut dirigir-se al president Aragonès per demanar que es comprometi a augmentar la inversió en Atenció Primària fins a un 25% dins el pressupost en Sanitat, ja que, ara mateix, estem només en un 21%, ara que sembla que se sabrà el dèficit per als pressupostos catalans.