Mena: “Aquesta reforma és bona per Catalunya i per Espanya, rebutjar-la és posar-se del costat de Feijóo i Abascal”

14-11-2022

El portaveu de Catalunya en Comú ha instat al Govern de la Generalitat a obrir una negociació real pels pressupostos perquè Catalunya pugui reforçar l’estat del benestar.

Aquest matí el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat la roda de premsa celebrant la victòria política que suposa pel nostre país la derogació del delicte de sedició, “va ser un compromís amb el qual ens vam presentar a les eleccions i l’hem fet realitat,” ha començat Mena. El sabadellenc ha volgut fer valdre la tasca ingent feta durant els últims tres anys per convèncer als que rebutjaven que derogar el delicte de sedició era un pas necessari per a la resolució del conflicte polític i ha afegit que “avui és un consens que els conflictes polítics només es poden resoldre parlant, dialogant i fent política.”

El portaveu ha volgut reconèixer la feina del president d’UP-GeC-ECP, Jaume Asens, “davant dels que han anat canviant d’opinió segons com bufava el vent”. Així ha destacat que amb aquest pas, “la política ha guanyat, les nostres propostes han convençut i hem fet realitat el que molts deien que era impossible.” Així mateix, ha afegit que ara és el moment d'emplaçar a totes les forces polítiques, tant catalanes com de la resta de l'Estat, a sumar-se a aquest impuls per a acabar amb una antigalla jurídica i a modernitzar el Codi Penal abans de final d'any. “Aquesta reforma és bona per Catalunya i per Espanya, rebutjar-la és posar-se del costat de Feijóo i Abascal. Perquè això no va de traïció o humiliació, com la dreta diu, sinó que això va democràcia, diàleg i ser un país millor en matèria de drets,” ha afirmat Mena i ha insinuat que qui tracta de tornar al conflicte no està pensant en Catalunya, està pensant en les pròximes eleccions.

D’altra banda, el portaveu també ha fet referència al pressupost de Catalunya pel 2023. “En el context que estem vivint, aquests pressupostos marcaran la vida de molts catalans i catalanes, i, per tant, és important que entre tots siguem capaços de situar les necessitats de la gent al capdamunt de la piràmide de prioritats.” En aquesta línia ha volgut assenyalar la manifestació multitudinària que es va veure ahir a Madrid a favor de la sanitat pública, “també és un toc d’atenció al govern Aragonès perquè és la demostració evident que el model Ayuso que Junts vol per Catalunya és un fracàs,” ha esgrimit. Així doncs, Mena ha instat al Govern de la Generalitat a obrir una negociació real pels pressupostos perquè Catalunya pugui reforçar l’estat del benestar i apostar per la planificació ecològica, “perquè cada dia que passa sense negociació és un dia més de pròrroga pressupostària pels catalans i catalanes,” ha conclòs.