La III Assemblea Nacional de Catalunya en Comú se celebrarà el 20 i 21 de novembre del 2021

17-07-2021

A la cita s’assentaran les bases estratègiques de la formació amb la mirada posada a les eleccions municipals del 2023.

El Consell Nacional ha aprovat aquest matí la celebració de la III Assemblea Nacional de Catalunya en Comú per als propers 20 i 21 de novembre del 2021. Tal i com ha explicat Joan Mena, el portaveu de la formació, l’assemblea servirà per construir i acordar l’estratègia política per als propers anys, així com també “posar al dia la nostra organització i aprofundir en la necessitat de renovació, obertura, creixement i utilitat al servei de la gent comuna”. Així, l’objectiu és plantejar “respostes polítiques als problemes de la gent i definir l’estratègia cap a les eleccions municipals de 2023, tot connectant l'acció institucional amb l’acció política del conjunt de l'organització, és a dir, essent referent de les polítiques de proximitat com fins ara”.

Amb el propòsit de fer front als reptes més rellevants que enfronta la nostra societat en els propers anys, el document d’estratègia política que es debatrà i aprovarà durant la cita inclourà quatre eixos de debat i posicionament estratègic:

• Ecofeminisme i transició ecològica justa
  • El treball del s.XXI. Nou model econòmic i social
  • Drets socials, béns comuns i impuls de l’Estat del Benestar
  • Municipalisme, autogovern i democratització de les institucions

Catalunya en Comú es va constituir com a espai polític el 8 d’abril del 2017 amb el compromís de construir una eina al servei de la gent per guanyar un país, i en poc més de quatre anys són molts els reptes assolits. “Hem sigut protagonistes en el canvi de majories a l’Estat i comandem l’espai plurinacional de direcció de l’Estat juntament amb la presència al Govern dels companys i companyes d’Unides Podemos. Governem a nombrosos ajuntaments, on estem posant els pobles i ciutats de Catalunya al servei de la seva gent per construir un país pel segle XXI. I també cal dir-ho, s’està demostrant que el marc de relacions entre Catalunya i Espanya que s’imposa és el que nosaltres hem pregonat durant tot aquest temps. Queda molta feina per fer, però el balanç de la feina feta és encomiable”, ha destacat Mena.

“I ara”, ha continuat Mena, “ha arribat el moment de seguir avançant per anar més lluny”. “Per això cal seguir reforçant la nostra organització i la seva governança, millorant tot allò que pugui funcionar millor, per reconnectar amb els moviments socials i ampliar la nostra base política evidenciant que som un espai polític útil i amb una identitat clara. Un espai amb vocació de majories, per convertir en realitat la Catalunya que tots i totes portem al cor: més justa, amb més sobirania, més feminista i més verda”, ha concretat el portaveu durant la seva intervenció al Consell Nacional.