ECP demana a ERC que "fugi del joc partidista" i posi en marxa el Salari Màxim

11-10-2021

Joan Mena recorda que ERC va presentar una proposta similar l'any 2014 i demana col·laboració per impulsar una iniciativa "que busca reduir la desigualtat"

El portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha interpel·lat aquest dilluns a ERC per posar en marxa el Salari Màxim, la mesura que En Comú Podem va proposar la setmana passada al Parlament i en la qual la Generalitat podria començar a fer passos. Es tracta d'una mesura amb un objectiu molt clar, ha recordat Mena: "Reduir la desigualtat". Per això, als Comuns els ha sorprès "la indiferència d’alguns grups polítics", però ERC, ha remarcat el portaveu, "no s'hi pot oposar perquè el 2014 va presentar una iniciativa molt similar que es deia Sostre Salarial".

En aquest sentit, Mena ha demanat "fugir del joc partidista i col·laborar per posar en marxa mesures en les quals"a priori estem d’acord". "Si volem que Catalunya sigui un país punter cal deixar enrere les receptes de sempre i apostar per mesures innovadores com el Salari Màxim", ha emfatitzat.

D'altra banda, el portaveu de Catalunya en Comú ha celebrat l'acord de Pressupostos Generals de l'Estat que es va presentar la setmana passada i ha afirmat que "són uns comptes clarament expansius, amb la major inversió pública feta fins ara i amb una despesa social rècord". "Tirem endavant uns Pressupostos que reforçaran la recuperació econòmica, la creació d'ocupació i la justícia social", ha recalcat Mena.

Els comptes incorporen la pujada de l’impost de societats fins al 15%, seguint el compromís al que s’ha arribat a la OCDE, és a dir, que Espanya és un dels països que està liderant aquest acord i que primer l’implementa. Per tot plegat, ha dit Mena, són uns Pressupostos "amb potencial transformador, que permetran avançar cap a un país millor garantint que la recuperació arribi a la butxaca de les famílies i la ciutadania".

Finalment, el portaveu dels Comuns ha demanat al vicepresident Puigneró que "deixi estar les ocurrències" pel que fa al seu “pla alternatiu” d’ampliació de l’aeroport, que coneixíem aquest cap de setmana a la premsa. "D’entrada ens trobem que la gran idea del vicepresident ara és que l’ampliació del Prat enlloc d’afectar un sol espai protegit n'afecti dos: La Ricarda i El Remolar", ha criticat Mena, que ha recordat que "els catalans i les catalanes ja han dit alt i clar que no volen aquesta ampliació perquè respon als interessos dels inversors d’Aena i no els de la gent". En aquest sentit, el portaveu dels Comuns ha demanat de nou que el president Aragonès manifesti clarament si dóna o no suport a aquesta proposta. "I si no hi dóna suport, que ens expliqui quin sentit té tenir un Govern on els socis no comparteixen quins han de ser els projectes estratègics del país", ha conclòs.