Catalunya en Comú rep llum verda per formar part del Partit Verd Europeu

28-05-2021

Albiach: “Catalunya en Comú és la veu verda que lidera a Catalunya, que dona forma a un canvi real cap a la transició ecològica.”

Aquest matí s’ha celebrat el Consell del PEEG, espai de trobada anual de tots els partits verds europeus, al que Catalunya en Comú ha presentat la seva candidatura per formar-ne part. Jéssica Albiach, co-coordinadora del partit i presidenta d’En Comú Podem al Parlament de Catalunya, ha intervingut al consell, de manera online, i ha manifestat que, amb aquest pas, l’espai pretén institucionalitzar el seu rol com a veu verda líder a Catalunya i que aposta per un canvi real cap a la transició ecològica.

Albiach ha posat en valor que Catalunya en Comú compta amb 15 alcaldies que han esdevingut una força important per impulsar els canvis necessaris per aconseguir la neutralitat climàtica i moltes de les seves iniciatives han estat premiades amb nombroses mencions i adaptades en moltes ciutats. També ha afegit que “els nostres diputats i diputades al Parlament de Catalunya són avui una força impulsora del canvi verd real en una àmplia gamma de polítiques i és àmpliament reconeguda la seva contribució a un nou escenari polític, així com la feina que s’està impulsant des del Govern de l’estat, com la recentment aprovada Llei del Canvi Climàtic, i des del Parlament Europeu de la mà de l’eurodiputat Ernest Urtasun”.

Iniciatives com la creació d'un nou operador energètic a Barcelona, la promoció dels transports públics i la reducció del trànsit a través del model europeu de superblocs són les pedres angulars de les nostres polítiques verdes en una de les grans ciutats del sud d'Europa. “Volem contribuir a enfortir el nostre projecte comú i ser una força capdavantera per ajudar a portar l'onada verda a tota l'Europa meridional”, ha reivindicat Albiach davant de tots els representants dels partits verds europeus.

Amb l’aprovació de la candidatura per part del Consell aquest matí, la qual ja comptava amb el ple suport dels ja existents Partits Membres del PEEG a Espanya i la recomanació positiva del Comitè del PEEG, Catalunya en Comú passa a ser un “membre candidat”. Ara s’inicia un procés de dos anys, on s’haurà de superar diversos tràmits per acabar formalitzant la filiació.