[COMUNICAT] Juntes som més fortes #VagaFeminista8M

04-03-2019

banner

CATALUNYA EN COMÚ fa una crida a participar en la VAGA FEMINISTA del dia 8 de març, que és una vaga laboral, de cures, de consum i educativa.

Com a organització feminista ens aturarem i omplirem places i carrers per fer front a les estructures d’opressió patriarcal. Tal i com expressa el Manifest de la Vaga Feminista 8 de Març a Catalunya:

El “8 de Març, les dones de tot el món estem convocades a la VAGA FEMINISTA.

Cada 8 de març celebrem l'aliança entre dones per a defensar els nostres drets conquistats. Ens precedeix una llarga genealogia de dones activistes, sufragistes i sindicalistes . Les que van portat la Segona República, les que van lluitar a la Guerra Civil, les que van combatre el colonialisme i les que van formar part de les lluites antiimperialistes. No obstant això, sabem que encara no és suficient: queda molt per fer i nosaltres seguim lluitant .

La sororitat és la nostra arma; és l'acció multitudinària la que ens permet seguir avançant. La data del 8 de març és nostra, és internacional i és reivindicativa.

Les nostres identitats són múltiples, som diverses. Vivim als pobles i a les ciutats, treballem en l'àmbit laboral i en el de les cures. Som paies, gitanes, dones amb diversitat funcional, migrades i racialitzades. Les nostres edats són totes i ens sabem lesbianes, trans, bisexuals, inter, queer, hetero... Som les que no hi són: som les assassinades, som les preses, som les que es van quedar al mar, som les que es van quedar a les fronteres. Som TOTES.”

EL 8 DE MARÇ PAREM EL MÓN I FEM:

VAGA DE CURES. Donem visibilitat a una feina que ningú vol reconèixer. Reivindiquem que el treball de cures sigui reconegut com un bé social de primer ordre, imprescindible per al sosteniment de la vida.

VAGA LABORAL. Prou de discriminació salarial, de menyspreu i d'assetjament sexual. No acceptem estar sotmeses a pitjors condicions laborals, ni cobrar menys que els homes per la mateixa feina.

VAGA DE CONSUM. Exigim ser protagonistes de les nostres vides, de la nostra salut i dels nostres cossos, sense cap tipus de pressió estètica. Els nostres cossos no són mercaderia ni objecte, ja n'hi ha prou de ser utilitzades com a reclam!

VAGA EDUCATIVA. L'educació inicial és l'etapa principal en la que construïm les nostres identitats sexuals i de gènere i, per això, les estudiants, les mestres, la comunitat educativa exigim el nostre dret a una educació pública, laica i feminista.

En aquesta vaga els companys de Catalunya en comú s’oferiran com a servei mínim en el centres de treball si és necessari, faran les tasques de cura i donaran suport i col·laboració a la vaga.

Davant aquesta marea de força, pensament i canvi, Catalunya en comú continuarà portant les reivindicacions del moviment feminista a les institucions. El feminisme és un posicionament polític vertebrador del nostre espai i en comú ens comprometem a no cessar fins a derrotar aquest sistema patriarcal.

Podeu consultar les convocatòries a vagafeminista.cat i el manifest.