COMUNICAT: Davant la situació d'excepcionalitat provocada pel Govern del PP #mobilitzemnos

20-09-2017

Davant els fets succeïts avui, Catalunya en Comú denuncia la suspensió de facto de l’autonomia de Catalunya i, per tant, la ruptura de les bases del règim del 78 i el trencament de l’Estat autonòmic. L’actuació del govern espanyol suposa el major atac perpetrat contra les institucions catalanes en democràcia. Per això, fem una crida a la ciutadania catalana a actuar com un sol poble en defensa de les nostres institucions. És el moment de defensar el nostre país amb unitat, serenor i determinació.

Avui el PP ha creuat totes les línies vermelles amb una ofensiva frontal contra la democràcia i als drets fonamentals de tots i totes. El govern espanyol ens ha abocat a una involució democràtica que afecta els principis més elementals i fonamentals de tot Estat democràtic, vulnerant drets civils i polítics. El cop a la democràcia perpetrat avui pel Partit Popular evidencia que aquest és un Govern fracassat que ha quedat inhabilitat per exercir.

Davant d’aquesta situació d’excepcionalitat, l’acció de qualsevol polític i formació responsable és la de treballar pel diàleg i la fi dels atacs a la democràcia i l’autogovern de Catalunya. Catalunya en Comú ha treballat com ningú per construir aliances a l’Estat i a Europa que avui estan permetent que figures com el vicepresident del Parlament Europeu, l’Ajuntament de Madrid o la tercera força més important del Congrés critiquin durament l’actuació de l’Executiu de Rajoy i mostrin el seu suport al poble català.

Apel·lem a totes les forces compromeses amb la democràcia a assistir a l’Assemblea de representats que celebrarem aquest cap de setmana. És més necessària que mai una demostració d’unitat i fermesa que reclami el diàleg i al dret a decidir com a única forma de desbloquejar la situació.