[COMUNICAT] Davant la política d'excepció, més drets, més democràcia #Aturada3O

03-10-2017

La incapacitat política del Partit Popular per resoldre políticament el conflicte amb Catalunya l’ha dut en aquestes últimes setmanes a aplicar polítiques d’excepció impròpies de qualsevol . L’actual govern d’Espanya va decidir suspendre l'autonomia per la porta de darrere, detenir càrrecs polítics i vulnerar tots els drets i llibertats bàsics. Diumenge, aquesta escalada repressiva va culminar en l’exercici de la violència contra la ciutadania pacífica del nostre país.

És per aquest motiu que Catalunya en Comú dóna suport a l’aturada de país convocada per avui, així com a totes les concentracions convocades per la Taula per la Democràcia. La convocatòria d'avui ha de servir per exigir la fi de les polítiques d’excepció del Partit Popular i la recuperació dels pilars bàsics de la democràcia. Així mateix, tal i com ve reclamant de forma totalment transversal el poble de Catalunya, volem fer explícit que la sobirania de Catalunya no es toca i que l’única forma de sortir d’aquest conflicte és com un sol poble, amb més drets i amb més democràcia

En aquest sentit, considerem que l’aturada d'avui és una nova crida a la comunitat internacional a implicar-se en un situació que va molt més enllà d’un assumpte intern perquè s’ha arribat a un verdader conflicte entre institucions i de vulneració clara dels principis democràtics i els drets humans