Mena: “Si Aragonès vol comptar amb En Comú Podem, haurà de triar: o els regals fiscals als rics que volen fer Junts i la patronal o un estat del benestar fort”

12-09-2022

El portaveu de Catalunya en Comú ha anunciat que aquesta setmana tindrà lloc la primera reunió de negociació de pressupostos amb el Govern.

Aquest matí el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha començat la roda de premsa valorant molt positivament el transcurs de la diada nacional, on ha assenyalat que la ciutadania de tot Catalunya va sortir al carrer de forma plural a celebrar i reivindicar aquesta data. “Després d’una setmana en la qual l’11 de setembre semblava que quedava sepultat entre les esbroncades del Govern, creiem que ahir, més enllà de certes excepcions, tots els catalans i les catalanes van poder fer-se seva la diada,”ha afirmat. Així, ha continuat dient que el dia d’ahir llença un missatge molt clar, “això no anava de passar llista a la manifestació de l’ANC, això no anava de repartir carnets de bons i mals catalans, la diada nacional de Catalunya és de tots i de totes i creiem que així es va expressar ahir i que així s’ha de poder expressar sempre.”

En un segon ordre, Joan mena ha anunciat que aquesta setmana tindrà lloc la primera reunió amb el Govern per començar a negociar els pressupostos. En aquest sentit, el portaveu ha reiterat que pels comuns, aquests pressupostos van fonamentalment d’una cosa: d’abordar la crisi d’inflació i energètica sense deixar a ningú enrere, apostant clarament per la planificació energètica i una aposta decidida en renovables. “Volem passar de la Catalunya de la dependència a la Catalunya potència, i creiem que els pressupostos poden ser una primera palanca per fer-ho,” ha argumentat.

El portaveu ha estat directe i ha afirmat que “si Aragonès vol comptar amb En Comú Podem, haurà de triar: o els regals fiscals als rics que volen fer Junts i la patronal o l’estat del benestar fort que defensem com a En Comú Podem.” En aquesta línia ha explicat les quatre condicions des de l’espai:

1. Aquests han de ser uns pressupostos expansius, i, per tant, sense retallades sinó amb inversió al sector públic.
  2. No s’acceptarà cap rebaixa d’impostos a les rendes altes com estan demanant Junts i la Patronal.
  3. Abordar la pobresa energètica i la sobirania energètica a partir d’un pla massiu de plaques solars a les ciutats.
  4. Pla de xoc ciutadà perquè ningú es quedi enrere en aquesta crisi d’inflació.

Per concloure, Mena ha insistit que des dels comuns no es negociarà amb xecs en blanc i ha instat a Aragonès a triar entre complaure les grans elèctriques i la Patronal, o la planificació ecològica amb un pla de xoc social.