Mena: "Sortim a guanyar de nou perquè som l'única garantia de canvi"

15-02-2019
Mena 11feb

El portaveu de Catalunya en Comú titlla la convocatòria d’eleccions generals com una “oportunitat perduda”, però afirma que “sortirem a guanyar”

“Avui s’ha consumat l’oportunitat perduda que suposava la majoria de la moció de censura. Aquestes eleccions són una mala notícia per totes aquelles persones que confiaven en uns pressupostos per començar a aixecar el cap de la dècada perduda de Rajoy i reconstruir els ponts del diàleg entre Catalunya i Espanya”. Així s’ha expressat la presidenta de Catalunya en Comú Podem, Jéssica Albiach, en conèixer la convocatòria d’eleccions generals pel proper 28 d’abril anunciada per Pedro Sánchez. “Creiem que els partits independentistes, ERC i PDeCAT, han comès un error històric”, ha continuat. “Un error perquè la gent que espera que li baixin el lloguer, que està en una llista d’espera de dependència o que vol anar a la universitat pública sense pagar 3.000 euros també són Catalunya. I també perquè en moments tan durs com els que vivim avui és un error que ERC i PDeCAT renunciïn a tenir veu i força a l’Estat per seguir pressionant al Govern d’Espanya”, ha argumentat Albiach. “Els partits catalans no podem renunciar a participar a la democratització d’Espanya”.

La portaveu d’En Comú Podem al Congrés, Lucía Martín, ha afirmat que “sortirem a guanyar aquestes eleccions amb l’orgull d’haver defensat els objectius pels quals ens vam presentar: han estat molts mesos de negociacions amb un PSOE que mai ha volgut deixar de formar part estructural del bipartidisme”. Martín ha acusat el PSOE de no ser valent ni per “enfrontar-se a lobbys i voltors financers, com quan el vam veure cedint davant de Blackstone i impedint que els ajuntaments puguin, ja avui, regular el preu del lloguer, ni a l’hora d’afrontar al diàleg, doncs Pedro Sánchez ha cedit a les pressions dels seus barons i de la foto de Colón”. “Pedro Sánchez ha entès sempre el diàleg com una concessió, nosaltres com una victòria dels que treballem pel canvi a tot l’Estat”, ha sentenciat. Per últim, ha explicat que en les setmanes que queden de legislatura En Comú Podem treballarà per a que el Govern Sánchez tiri endavant el Decret per possibilitar la regulació dels preus del lloguer.

En la mateixa línia s’ha expressat el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena: “Tot i que aquestes eleccions suposen una oportunitat perduda, per responsabilitat, En Comú Podem sortim a guanyar de nou perquè sabem que som l'única garantia de canvi”. “Som la garantia per millorar la vida de la gent i també per garantir el diàleg. La tasca feta ens ha servit per dir que no cal conformar-se, i avui totes les mesures que hem posat sobre la taula ens han permès construir nous horitzons”, ha dit Mena. I ha continuat: “No ens arronsarem davant de l’Espanya segrestada per Vox ni davant cap fons voltor. No renunciarem mai a les aliances amb l’Espanya democràtica, que és la majoritària, i treballarem per garantir una sortida política al conflicte en el que estem avui”. “El diàleg i també el referèndum són les vies majoritàries de la societat catalana, i són les que des d’En Comú Podem portarem al Congrés dels Diputats”, ha detallat.