Mena: “El PSOE, sense les forces del canvi, és el partit de Susana Díaz”

18-02-2019
Mena 18feb

El portaveu de Catalunya en Comú alerta que “una part del PSOE preferiria un acord de govern amb C’s”

Després que divendres Pedro Sánchez anunciés la convocatòria d’eleccions generals pel proper 28 d’abril, el portaveu de Catalunya en Comú, Joan Mena, ha alertat que al president “li ha faltat només un dia per anar a fer-se la foto amb Susana Díaz”. “Una Susana Díaz que va deixar claríssim el seu missatge: no vol que l’espai del canvi ni En Comú Podem tornin a ser la força que determini el rumb del Govern espanyol”, ha lamentat. En aquest sentit, Mena ha afirmat que “el PSOE, sense les forces del canvi, és el partit de Susana Díaz. El mateix bipartidisme de sempre, el que pacta amb C’s i s’uneix a la deriva de fer campanya contra Catalunya”. Així mateix, el portaveu ha assegurat que “des de CatComú tenim clar que una part del PSOE preferiria un acord de govern amb C’s”.

El portaveu, a més, ha explicat que en les setmanes que queden de legislatura, des d’En Comú Podem s’està treballant per a fer complir dues exigències al govern Sánchez. La primera és “complir el compromís contemplat a l’acord de PGE que tenia amb nosaltres per a que els ajuntaments puguin regular el preu del lloguer”. “El PSOE va cedir davant dels fons voltor, però encara estem a temps de rectificar per impedir que les classes populars hagin de marxar dels seus barris”. El segon és “derogar la LOMCE, que avui ha de ser el mur de contenció que protegeixi la immersió lingüística de l’Espanya segrestada per VOX“. “No tenim cap dubte que si el PSOE pacta amb C’s, el preu serà el model lingüístic de Catalunya. Per això demanem al govern de Sánchez que impedeixi aquesta possibilitat i derogui la LOMCE“, ha dit Mena.

Per últim, el portaveu ha celebrat que “una majoria important d’espanyols i espanyoles defensin una sortida dialogada al conflicte que a Catalunya”, en referència a una enquesta publicada avui mateix. I en aquest sentit, ha afegit que “En Comú Podem som l’única garantia d’aliances amb l’Espanya democràtica que es demostra majoritària”.